Protokół nr XII/2003 z obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 30 września 2003r.
Ad pkt 1
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Wołowie pani Alina Jeleń otworzyła obrady sesji Rady Miejskiej stwierdziła quorum, przy którym może obradować i podejmować prawomocne uchwały Rada Miejska.
Powitała radnych, pana Burmistrza, prawników, sołtysów zaproszonych gości, publiczność oraz prasę.
Ad pkt 2
Przewodnicząca Rady poinformowała o wniosku Burmistrza, który dotyczył poszerzenia porządku obrad o punkt: rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie przekazania środków finansowych stanowiących dochód Gminy, dla Komendy Powiatowej Policji w Wołowie z przeznaczeniem na nagrody za osiągnięcia w służbie dla policjantów Komendy Powiatowej Policji w Wołowie, którzy realizują zadania z zakresu służby prewencyjnej.
Za wnioskiem głosowało 20 radnych za, 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.
Wniosek został przyjęty.
Przewodnicząca Rady przekazała aby, przyjąć przedmiotowy projekt uchwały po punkcie 8 porządku obrad, jako 8a.
Ad pkt 3
Radny D. Chmura pytał w sprawie działań dotyczących zamkniętej służby zdrowia. Dodał, że dowiedział się iż planuje się przeniesienie oddziałów z Wołowa do Brzegu Dolnego; przekazał, że zadziwia go spokój Burmistrza w kwestii służby zdrowia.
Radny W. Stankiewicz poinformował, że został przeniesiony również wydział pediatryczny; brak działania ze strony władz Wołowa uznał za niedbalstwo.
Radny A. Nejman zwrócił uwagę na sytuację panującą w szpitalu w Lubiążu, dodał, że bez pracy pozostały nawet małżeństwa zatrudnione w placówce. Zasygnalizował konieczności modernizacji przystanku w Lubiążu.
Radny E. Machowski był zdania, że mówienie o sytuacji w Gminie, braku pomocy ze strony samorządu w takim kontekście jest nie poważne, przywołał fakt nie udzielenia pomocy finansowej dla Szpitala Rejonowego mimo podjęcia stosownej uchwały.
Za przyjęciem sprawozdania za okres od 23 sierpnia 2003r. do 23 września 2003r. głosowało 19 radnych za, 2 radnych nie brało udziału w głosowaniu.
Ad pkt 4
Przewodnicząca Rady poinformowała, że protokół z obrad sesji Rady Miejskiej z dnia 29 sierpnia 2003r. został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Miejskiej.
Za przyjęciem protokołu z obrad sesji z dnia 29 sierpnia 2003r. głosowało 19 radnych za, 2 radnych nie brało udziału w głosowaniu.
Ad pkt 5
Protokół z obrad sesji Rady Miejskiej z dnia 8 września 2003r. został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Miejskiej.
Za przyjęciem protokołu z obrad sesji z dnia 8 września 2003r. głosowało 19 radnych za, 2 radnych nie brało udziału w głosowaniu.
Ad pkt 6
Przewodnicząca Rady pani Alina Jeleń poinformowała o wyjeździe oficjalnych delegacji do Bucholz oraz Nadwórnej na Ukrainie. W sprawie wyjazdu do Niemiec przekazała, że delegacja została podjęta w sposób bardzo uroczysty, dodała, że wyjazd zbiegł się z obchodami Dni Miasta.
Następnie Przewodnicząca przekazała głos Burmistrzowi.
Burmistrz poinformował o składzie delegacji na Ukrainę - wizyta miała charakter gospodarczy. Poinformował również, że w 90 % wizyta była finansowana przez lokalnych biznesmenów.
Radny D; Chmura pytał o losy polskiej mniejszości na Ukrainie.
Burmistrz przekazał, że podróż nie miała charakteru sentymentalnego, ale gospodarczy, dodał, że lokalna społeczność potrzebuje bardziej kapitału i inwestycji niż dobrego słowa.
Ad pkt 7
Sołtys wsi Garwół podziękowała za dostarczony kliniec.
Sołtys wsi Mikorzyce pytał w sprawie budki TPSA.
Sołtys wsi Rudno poinformował o konieczności remontu w świetlicy, Dodał, że lokalna społeczność mogłaby sama się zorganizować i wykonać zadanie.
Sołtys wsi Piotronowice sygnalizował konieczność naprawy drogi.
Sołtys wsi Rudno zgłosił potrzebę naprawy drogi, dodał, że podczas większej ulewy zalewana jest część gospodarstw.
Ad pkt 8
Informację w sprawie funkcjonowania placówek oświatowych w Gminie przedstawił Burmistrz. Pisemna informacja w załączeniu.
Radny Witold Stankiewicz sygnalizował, że remont dachu Szkoły Podstawowej był nie dawno przeprowadzany, a słyszy się już o konieczności naprawy usterek. Ponadto prosił o zwrócenie uwagi na fakt, że w Przedszkolu Słoneczko znajduje się lokal prywatny i był zdania że należałoby go opróżnić.
Radny A. Nejman przekazał, aby materiały problemowe przedstawiać na piśmie, dodał, że rada źle pracuje; prosi o pisemną informację.
Burmistrz stwierdził, że informacje z sesji można odnaleźć w protokole.
Radny A. Nejman był zdania, że materiały będące przedmiotem sesji powinny być przedstawiane na piśmie, w ten sposób każdy radny może się ustosunkować do problemu. Dodał, że zapytanie o przedmiotową kwestię jest uprawnieniem radnego i chce mieć wgląd do pakietu informacji.
Radny T. Siczek zwrócił uwagę, że radny A. Nejman spóźnia się na komisje, podczas sesji czyta gazetę i obecnie radny Nejman popisuje się przed pozostałymi radnymi. Dodał, że informacje są ścisłe, konkretne i rzeczowe.
Radny A. Nejman był zdania, że obecna rzeczywistość