Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików coockies na Twoim komputerze.
X
Wersja dla niedowidzących
  Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej w Starachowicach
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 Dane podstawowe szpitala
minus Dyrekcja
minus Dane teleadresowe
minus Kontakt
minus Regulamin Organizacyjny Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Starachowicach
minus Statut
minus RODO
minus Raporty
minus Deklaracja dostępności
 Informacje
plus Uchwały
plus Przetargi Zamówienia Publiczne poniżej 30.000 EURO
plusPrzetargi Zamówienia Publiczne
plusPrzetargi dzierżawy
plusOgłoszenia
plusKonkursy na świadczenia zdrowotne
A A A


Statut przedszkola w Krzydlinie Małej

ROZDZIAŁ I

1. Nazwa przedszkola:

  • Przedszkole nosi nazwę: Przedszkole w Krzydlinie Małej.
  • Przedszkolu nadaje imię organ prowadzący na wniosek Rady Pedagogicznej lub Rady Przedszkola.
  • Ustalona nazwa Przedszkole w Krzydlinie Małej używana jest przez przedszkole w pełnym brzmieniu, również na pieczęci.

2. Inne informacje o przedszkolu:

  • Siedzibą przedszkola jest budynek we wsi Krzydlina Mała Nr 18.
  • Organem prowadzącym przedszkole jest Gmina Wołów (ustawa o samorządzie terytorialnym).
  • Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Dolnośląski Kurator Oświaty we Wrocławiu.

ROZDZIAŁ II

1. Statut przedszkola określa:

  • Cele i zadania przedszkola wynikające z przepisów prawa, w szczególności w zakresie:
    - udzielania dzieciom pomocy psychologiczno- pedagogicznej we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Wołowie, 
    - organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi:
    - tworzenie grup integracyjnych w przypadkach stwarzających takie możliwości (po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz akceptacji rady pedagogicznej), 
    - umożliwiania dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etniczneji religijnej:
    - zapewnienia dzieciom nauczania religii na zasadach pełnej dobrowolności zgodnych z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobie organizowania nauki religii w szkołach publicznych na podst. art. 12 ust. 2 Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty,
    - eksponowanie w treściach wychowawczych poczucia tożsamości regionalnej i narodowej,

2) Sposób realizacji zadań przedszkola, z uwzględnieniem wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności:

  • wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, 
  • sprawowanie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola, 
  • współdziałanie z rodziną, pomagając jej w wychowaniu dzieci i przygotowaniu do nauki w szkole.

3) Sposób sprawowania opieki nad dziećmi w czasie zajęć w przedszkolu oraz w czasie zajęć poza przedszkolem:

  • przedszkole spełnia zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku dziecka i potrzeb środowiska z uwzględnieniem obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny,
  • opiekę nad dziećmi z chwilą przyjęcia ich od rodziców aż do chwili przekazania ich rodzicom sprawuje nauczyciel prowadzący zajęcia i woźna oddziałowa, 
  • czas trwania opieki określa harmonogram pracy, 
  • zasady sprawowania opieki podczas zajęć poza terenem przedszkola (spacery, wycieczki):
    - bezpośrednia opiekę nad dziećmi podczas zajęć poza przedszkolem sprawują: nauczyciel i woźna oddziałowa,
    - nauczyciel ponosi pełną odpowiedzialność za dzieci i w czasie wyjścia poza teren powinien posiadać apteczkę i w razie potrzeby udzielić pierwszej pomocy,
    - spacer, wycieczkę nauczyciel powinien poprzedzić pogadanką na temat zasad bezpieczeństwa,
    - zaistniałe wypadki nauczyciel powinien zgłaszać dyrektorowi przedszkola,
    - każde wyjście powinno być wpisane przez nauczyciela w rejestr wycieczek znajdujący się u dyrektora przedszkola,
    - w przypadku wycieczek jedno lub wielodniowych nauczyciel organizujący wycieczkę powinien przedstawić plan i dokumentację proponowanych zajęć dyrektorowi przedszkola do zatwierdzenia;
  • formy indywidualnej opieki nad dziećmi, którym z powodu warunków materialnych lub losowych niezbędna jest stała lub doraźna pomoc materialna, obejmują:
    - umorzenie odpłatności stałej według regulaminu rady przedszkola,
    - wspieranie rodziny w uzyskaniu pomocy z Ośrodka Pomocy Społecznej

4) W sprawowaniu opieki nad wychowankami, konieczne jest przestrzeganie przez rodziców i opiekunów obowiązku osobistego przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola. Dzieci mogą być odbierane przez osoby dorosłe oraz rodzeństwo w wieku powyżej 13 roku życia (Kodeks Cywilny art.12) upoważnione na piśmie przez rodziców bądź opiekunów.

5) Osoba odbierająca dziecko nie może być pod wpływem alkoholu.

ROZDZIAŁ III

1. Organy przedszkola:

1) Dyrektor - szczegółowe kompetencje:

  • kieruje bieżącą działalnością wychowawczo-dydaktyczną przedszkola oraz reprezentuje je na zewnątrz, 
  • sprawuje nadzór pedagogiczny, 
  • sprawuje opiekę nad dziećmi, dba o ich bezpieczeństwo oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne, 
  • realizuje uchwały rady pedagogicznej, rady przedszkola podjęte w ramach ich kompetencji, 
  • kieruje pracami rady pedagogicznej jako jej przewodniczący, 
  • dysponuje środkami określonymi w planie finansowym i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, 
  • organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę przedszkola w porozumieniu z organem prowadzącym, 
  • jest kierownikiem przedszkola jako zakładu pracy:
    - zatrudnia i zwalnia nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola,
    - przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe pracownikom przedszkola,
    - występuje z wnioskami po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, rady przedszkola w sprawach nagród, odznaczeń i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników przedszkola
  • wydaje polecenia służbowe,
  • w swoich działaniach współpracuje z radą pedagogiczną, 
  • jako przewodniczący rady pedagogicznej prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za powiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady pedagogicznej,
  • przedstawia radzie pedagogicznej dwa razy w roku szkolnym ogólne wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru pedagogicznego oraz mierzenia jakości przedszkola, 
  • jest zobowiązany do sporządzania planu rozwoju przedszkola i przedstawienia go radzie pedagogicznej i radzie przedszkola, 
  • przyjmuje praktyki pedagogiczne słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy dyrektorem a odpowiednim zakładem lub szkołą wyższą za zgodą nauczyciela,
  • przydziela opiekuna stażu, 
  • nadaje w drodze decyzji administracyjnej stopień awansu zawodowego nauczycielowi stażyście stopień nauczyciela kontraktowego lub odmawia nadania w/w stopnia, 
  • wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie powiadamia organ prowadzący przedszkole oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Oba organy w porozumieniu ze sobą uchylają uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
  • udziela pomocy i instruktażu wszystkim pracownikom,
  • opracowuje harmonogram pracy, plan urlopów, ustala zastępstwa,
  • nalicza odpłatność za przedszkole oraz prowadzi comiesięczne rozliczenie wpływów wpłat i zaległości opłat od rodziców, 
  • troszczy się o wyposażenie placówki oraz sprawuje kontrolę nad powierzonym majątkiem, 
  • dba o ład i estetykę w placówce.

2) Rada Pedagogiczna:

  • jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji statutowych zadań dotyczących opieki, wychowania i kształcenia,
  • w skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu,
  • w zebraniach rady pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej,
  • do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
    - zatwierdzanie planów pracy przedszkola,
    - podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
    - ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola,
    - podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy dzieci przyjętych do przedszkola.
  • rada pedagogiczna opiniuje:
    - projekt planu finansowego przedszkola,
    - organizację pracy przedszkola,
    - wnioski dyrektora w sprawie przyznawania nauczycielom nagród, odznaczeń, wyróżnień.
  • rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu przedszkola albo jego zmiany i uchwala go,
  • rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora przedszkola do organu prowadzącego, 
  • rada pedagogiczna działa na podstawie opracowanego i uchwalonego regulaminu stanowiącego załącznik do statutu. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane przez nauczyciela wyznaczonego przez dyrektora. Członkowie rady pedagogicznej są zobowiązani do zachowania w tajemnicy spraw poruszanych na posiedzeniach, które mogą naruszać dobro osobiste dzieci ich rodziców, czy też nauczycieli i innych pracowników przedszkola.

3) Rada Przedszkola:

  • przedstawia wnioski w sprawie planu finansowego, środków konta rodziców, opracowuje plan finansowy placówki,
  • opiniuje plan pracy placówki, projekty innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
  • z własnej inicjatywy ocenia stan i sytuację finansową placówki,
  • opiniuje i występuje z inicjatywami w sprawie zajęć różnych. Rada Przedszkola uchwala swój regulamin działania, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola (stanowi załącznik do statutu).

 4) Tryb wyboru członków rady przedszkola:

  • w skład rady przedszkola wchodzą w równej liczbie 5:
    - nauczyciele w liczbie 2 wybrani przez ogół nauczycieli,
    - rodzice w liczbie 3 wybrani przez ogół rodziców,
  • nauczyciele wybierani są w wyborach równych, tajnych i powszechnych,
  • rodzice wybierani są w wyborach równych, tajnych i powszechnych (za organizację wyborów pierwszej kadencji odpowiedzialny jest dyrektor przedszkola, zaś następnych kadencji aktualny przewodniczący rady przedszkola)
  • kadencja rady przedszkola trwa 3 lata,
  • rada pedagogiczna może co roku przeprowadzać wybory uzupełniające,
  • tryb odwołania członków rady przedszkola w trakcie trwania kadencji jest analogiczny do trybu wyborów ( nauczyciel może być odwołany na wniosek 2/3 członków rady pedagogicznej a rodzic na wniosek 2/3 członków stanowiących ogół rodziców),
  • wnioskowanie o odwołanie może nastąpić w przypadkach:
    - losowych,
    - niewypełnienia praw i obowiązków nauczyciela, rodzica lub zadań statutowych członka rady przedszkola.

5) Zasady współdziałania organów przedszkola:

  • nauczyciele i rodzice współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia dzieci, 
  • rodzice mają prawo do uzyskiwania rzetelnych informacji szczególnie na temat:
    -
    swego dziecka, jego zachowania i rozwoju,
    - planowania pracy placówki,
    -
    programów wychowania przedszkolnego,
    -
    możliwości kontaktowania się z dyrektorem przedszkola oraz organem prowadzącym przedszkole i organem sprawującym nadzór pedagogiczny.
  • formy współdziałania:
    -
    zebrania informacyjne z rodzicami 3 razy w roku (przynajmniej 1 raz na kwartał)
    - zajęcia otwarte co najmniej 2 razy w roku szkolnym,
    -
    prowadzenie tablicy informacyjnej dla rodziców (każda grupa),
    -
    stałe ekspozycje prac dziecięcych,
    -
    współdziałanie z rodzicami w planowaniu i organizowaniu imprez i świąt,
    - współdziałanie w wykonywaniu prac użytecznych na rzecz grupy lub przedszkola,

    - indywidualne konsultacje rodzica i nauczyciela każdego dnia,
    -
    konsultacje rodzica z dyrektorem przedszkola według ustalonego terminarza dni i godzin konsultacyjnych.

Każdy z organów przedszkola w sytuacji sporów między organami przedszkola ma prawo do przedstawienia problemu organowi prowadzącemu przedszkole. W sytuacji nie rozwiązanego problemu organ przedszkola ma prawo do odwołania się do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

ROZDZIAŁ IV

1. Organizacja przedszkola.

  1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień, stopnia i rodzaju niepełnosprawności:
    -
    liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25, 
    -
    liczba oddziałów jest uzależniona od potrzeb środowiska (w czasie tworzenia statutu liczba oddziałów 3), 
    -
    przedszkole nie prowadzi oddziału integracyjnego, ale na prośbę rodziców może przyjąć dziecko niepełnosprawne po uprzednim przedłożeniu orzeczenia poradni psychologiczno- pedagogicznej, określającego jego poziom rozwoju psychicznego i stanu zdrowia oraz możliwości funkcjonowania w grupie dzieci pełnosprawnych.
  2. Przedszkole może być jedno lub wielooddziałowe.
  3. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego albo programu autorskiego opracowanego przez nauczycieli przedszkola w ramach działalności innowacyjnej i eksperymentalnej. Nauczyciel może wrócić do poprzedniego programu:
    -
    na własną prośbę po powiadomieniu dyrektora i rady pedagogicznej,
    -
    na zlecenie dyrektora przedszkola w przypadku niepowodzeń w realizacji wybranego programu.
  4. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
  5. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, nauki religii i zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić:
    z dziećmi w wieku 3-4 lat - około 15 minut, 
    -
    z dziećmi w wieku 5-6 lat - około 30 minut.

    Za bezpieczeństwo nad dziećmi nieuczestniczącymi w zajęciach dodatkowych odpowiedzialny jest nauczyciel grupy, w której prowadzi zajęcia.
  6. W przedszkolu mogą być organizowane zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
  7. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola. Arkusz organizacji przedszkola zatwierdza organ prowadzący.
    W arkuszu organizacji przedszkola zatwierdza się w szczególności: czas pracy poszczególnych oddziałów, liczbę pracowników przedszkola, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.
  8. Organizację pracy w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny, oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów).
  9. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel, któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla danego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
  10. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący:
    dzienny czas pracy przedszkola ustalony jest przez organ prowadzący na wniosek dyrektora i rady przedszkola z uwzględnieni przepisów w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Jest on określony na 5 godzin . Górna granica może ulec zmianie (przy projektowaniu) w zależności od potrzeb środowiska.
    - terminy przerw w pracy przedszkola ustalone są przez organ prowadzący na na wniosek dyrektora i rady przedszkola, 
    - opłaty za przedszkole wnoszone są do 20-go każdego miesiąca do dyrektora przedszkola, rodzice są zobowiązani w ustalonym terminie dokonać opłaty za przedszkole,
    w przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe, opłatę za w/w zajęcia pokrywają rodzice,
    przedszkole zapewnia dzieciom możliwość korzystania z wyżywienia, wysokość opłaty za wyżywienie ustala dyrektor przedszkola w porozumieniu z radą przedszkola (opłata za wyżywienie obejmuje koszt zakupu artykułów żywnościowych), 
    -  pracownicy przedszkola mogą korzystać z posiłków po uprzednim wniesieniu obowiązującej opłaty.
  11. Opłatę za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli publicznych ustala rada gminy (opłata stała).
  12. We wrześniu każdego roku rodzice dokonuj ą ubezpieczenia dzieci od nieszczęśliwych wypadków.

Do realizacji zadań statutowych przedszkole posiada:

  • sale dydaktyczne
  • pomieszczenie kuchenne, 
  • łazienki (toalety), 
  • szatnie, 
  • pomieszczenia piwniczne, 
  • teren przedszkolny z wyposażeniem.

ROZDZIAŁ V

1. Nauczyciele i inni pracownicy przedszkola:

  1. W przedszkolu zatrudnia się dyrektora, nauczycieli i innych pracowników obsługi.
  2. Zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami, określaj ą odrębne przepisy.
  3. Nauczyciel wykonuje czynności zgodne z Kartą Nauczyciela i ustawą o systemie oświaty.
  4. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy oraz za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci.

Szczegółowy zakres zadań nauczyciela:

  1. dba o bezpieczeństwo i zdrowie wychowanków,
  2. organizuje i prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą w powierzonej grupie, opartą na pełnej znajomości dziecka jego środowiska rodzinnego zgodnie z treściami zawartymi w podstawach programowych, a także o analizę postępów i potencjalnych możliwości psychofizycznych dziecka, 
  3. współpracuje z domem rodzinnym dziecka oraz ze środowiskiem celern ujednolicenia oddziaływania wychowawczego poprzez: szerzenie kultury pedagogicznej wśród rodziców, zapoznawanie rodziców i prawnych opiekunów z potrzebami psychofizycznymi dzieci i sposobami ich zaspakajania,
  4. włączanie rodziców do tworzenia warunków zapewniających prawidłową realizację programu wychowania w przedszkolu.
  5. codziennie przygotowuje się do pracy z dziećmi, po zakończonej pracy z wychowankami zapisuje przebieg czynności i zajęć z dziećmi w dzienniku zajęć, dokumentując w ten sposób zamierzenia dydaktyczno wychowawcze umieszczone w planie miesięcznym, 
  6. w maksymalnym stopniu organizuje zabawy i zajęcia na wolnym powietrzu,
  7. prowadzi obserwacje pedagogiczne mające na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci, prowadzi dokumentację obserwacji,
  8. współpracuje ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inne, 
  9. przygotowuje się i aktywnie uczestniczy w posiedzeniach rady pedagogicznej,
  10. przestrzega prawidłowego i oszczędnego gospodarowania mieniem placówki,
  11. podejmuje i prowadzi inne zajęcia organiazacyjno-wychowawcze zlecone przez dyrektora a nie wymienione w niniejszym zakresie działania,
  12. jest odpowiedzialny za sprzęt i zabawki w swojej grupie,
  13. jest zobowiązany do stałego podnoszenia kwalifikacji,
  14. nauczyciela obowiązuje znajomość przepisów bhp i p-poż oraz ścisłe wykonywanie zaleceń w tym zakresie.
  15. Czas pracy nauczyciela w grupach od 3 do 5-cio latków włącznie wynosi 25 godzin tygodniowo, natomiast w grupie 6-cio latków 22 godziny tygodniowo.

2. Formy współdziałania nauczycieli z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci, z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju:

  • spotkania ogólne, grupowe i indywidualne,
  • zajęcia otwarte,
  • imprezy,
  • wycieczki,
  • wymiana korespondencyjna
  1. w grupach dzieci 3, 5-cio letnich spotkania z rodzicami odbywają się co najmniej 3 razy v, roku szkolnym,
  2. w grupie dzieci 6-cio letnich spotkania z rodzicami odbywają się co najmiej raz na dwa miesiące, 
  3. rodzice mają prawo do:
    -
    znajomości zadań wynikających z planu rocznego przedszkola i planów miesięcznych w danym oddziale, uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i rozwoju,
    -
    wyrażania i przekazywania organowi prowadzącemu przedszkole oraz organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy przedszkola
  4. rodzice mają obowiązek wywiązywać się z zadań stawianych przez przedszkole w zakresie zdrowia, bezpieczeństwa i higieny dzieci.

Woźna oddziałowa - zakres obowiązków:

Zgodnie ze strukturą organizacyjną woźna oddziałowa podlega bezpośrednio nauczycielowi.

  1. zapoznaje się i przestrzega przepisy bhp i p.poż,
  2. poddaje się regularnie okresowym badaniom stanu zdrowia,
  3. stosuje się do przepisów o dyscyplinie pracy: przychodzi i odchodzi o wyznaczonej godzinie z pracy, codziennie podpisuje listę obecności, wychodzi w godzinach pracy w sprawach osobistych tylko za wyrażeniem zgody przez dyrektora, zwolnienie lekarskie należy dostarczyć w dniu zachorowania, w godzinach pracy niedopuszczalne jest wykonywanie czynności niezwiązanych z regulaminem pracy.
  4. czynności porządkowe:
    -
    utrzymanie w należytej czystości powierzone opiece pomieszczenia,
    -
    codzienne dokładne sprzątanie pomieszczeń,
    -
    odkurzanie wyłącznie wilgotną ścierką podłogi i sprzęty,
    -
    mycie kwiatów doniczkowych i podlewanie ich,
    -
    codzienne opróżnianie w godzinach popołudniowych koszy na śmieci,
    -
    wietrzenie sal, otwieranie i zamykanie okien,
    -
    w okresie letnim dostarczanie ręczników i wodę do mycia dzieci w ogrodzie,
    -
    dbanie o wyznaczony teren w ogrodzie,
    -
    uczestniczenie we wszystkich rodzajach zajęć artystyczno- technicznych zwłaszcza w czasie likwidacji tych zajęć- sprzątanie sal.
    -
    przynoszenie i wynoszenie posiłków i naczyń stołowych wyłącznie w odzieży białej,
    - przestrzeganie ściśle zaleceń pokontrolnych,
    -
    dbanie o higienę osobistą, czystą odzież ochronną - oddzielną do prac porządkowych i do wydawania posiłków,
  5. współpraca z całym zespołem pracowników: pomaganie nauczycielce przy rozbieraniu i ubieraniu dzieci, dbanie o dobrą opinię własną jako pracownika i swojego zakładu pracy:
    -
    przestrzeganie tajemnicy służbowej,
    -
    stosunek do dzieci i współpracowników powinien być uprzejmy, uczynny i kulturalny,
    -
    zgłaszanie dyrektorowi przedszkola o zaistnieniu zagrożenia
    -
    bezpieczeństwa dzieci i bezpieczeństwa pracy personelu,
  6. wykonywanie innych czynności ipoleceń wydanych przez dyrektora lub osobę przez niego upoważnioną.

Palacz- konserwator - zakres obowiązków:

  1. zapoznanie się i przestrzeganie przepisów bhp i p.poż,
  2. stosowanie się do przepisów dotyczących dyscypliny pracy,
  3. dbanie o dobry stan techniczny urządzeń w przedszkolu,
  4. dokonywanie bieżących napraw sprzętu i urządzeń w przedszkolu,
  5. utrzymywanie czystości i porządku w kotłowni i innych przyległych pomieszczeniach oraz w miejscu składowania opału,
  6. palenie w okresie opałowym w piecu co,
  7. systematyczne czyszczenie pieca co,
  8. dbanie o zaopatrzenie przedszkola w opał na okres zimowy,
  9. systematyczne sprawdzanie stanu technicznego urządzeń sanitarnych,
  10. utrzymywanie stałego kontaktu z kominiarzem w celu czyszczenia przewodów kominowych,
  11. systematyczne kontrolowanie stanu technicznego pieca co i urządzeń grzewczych, natychmiastowe usuwanie zauważonych awarii,
  12. sprawdzanie stanu wody w zbiorniku wyrównawczym,
  13. dbanie o czystość podwórka przedszkolnego i trawników,
  14. w okresie zimowym usuwanie śniegu ze schodów i drogi prowadzącej do przedszkola,
  15. opiekowanie się urządzeniami instalacyjnymi łącznie ze sprzętem p.poż,
  16. przestrzeganie tajemnicy służbowej,
  17. wykonywanie innych czynności i poleceń dyrektora lub osoby przez niego upoważnionej.

ROZDZIAŁ VI

1. Wychowankowie

1) Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

2) Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego, może uczęszczać do przedszkola do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 10 lat.

3) Kryteria przyjęć dzieci do przedszkola:

  • do przedszkola w pierwszej kolejności są przyjmowane dzieci 5, 6 letnie, a także dzieci matek (ojców) samotnych, inwalidów oraz dzieci z rodzin zastępczych, 
  • pozostałe kryteria:
    - dzieci z rodzin nauczycielskich,
    - oboje rodziców pracują,
    - pracująca matka,
    - względy zdrowotne ( zalecenia lekarza, poradni psychologiczno- pedagogicznej). 
  • jeżeli liczba zgłoszonych do przedszkola dzieci nie przekracza liczby miejsc, przyjęć dokonuje dyrektor przedszkola na podstawie złożonych przez rodziców kart zgłoszeń, 
  • przedszkole gwarantuje poufność danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, 
  • w przypadku, gdy liczba zgłoszeń przekracza liczbę miejsc w przedszkolu, o przyjęciu decyduje powołana przez radę przedszkola komisja kwalifikacyjna, w skład, której wchodzą: dyrektor przedszkola, przewodniczący rady przedszkola i dwóch członków rady przedszkola,
  • karty zgłoszeń dzieci do przedszkola składają rodzice (prawni opiekunowie) w okresie od l do 30 kwietnia każdego roku szkolnego, 
  • w wyznaczonym terminie w miesiącu maju powołana komisja dokonuje kwalifikacji dzieci na dany rok szkolny, decyzje komisji są protokołowane (protokół powinien zawierać skład komisji oraz wykazy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola), 
  • przedszkole udostępnia rodzicom zainteresowanym listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola,
  • rodzice dzieci nieprzyjętych do przedszkola mogą w terminie 7 dni odwołać się od decyzji komisji kwalifikacyjnej do organu prowadzącego przedszkole.

4) Prawa i obowiązki dzieci w przedszkolu:

a/ dziecko ma prawo do:

  • właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo-wychowawczego - dydaktycznego,
  • ochrony przed wszelkimi formami przemocy wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania jego godności osobistej,
  • życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym.

b/ w procesie wszelkich oddziaływań na wychowanków w przedszkolu obowiązują następujące zasady: 

  • zasada dobra dziecka,
  • zasada równości (wszystkie dzieci bez względu na kolor skóry, płeć, narodowość, wyznanie religijne, sytuację materialną korzystają z jednakowych praw),
  • zasada poszanowania praw i odpowiedzialności obojga rodziców do decydowania w sprawach dziecka,
  • zasada udzielania pomocy w sytuacjach trudnych dla dziecka.

5) Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora przedszkola do skreślenia dziecka z listy przyjętych do przedszkola w przypadku:

  • nieuiszczenia należności za przedszkole powyżej jednego miesiąca bez uzasadnienia,
  • w przypadku powodowania zagrożenia życia lub bezpieczeństwa w oddziale,
  • niepowiadomienia dyrektora o nieobecności dziecka w terminie 7 dni.

W powyższych przypadkach dziecko zostaje skreślone po uprzednim pisemnym powiadomieniu rodziców. Od pisemnego powiadomienia rodziców o skreśleniu dziecka z listy przyjętych do przedszkola, rodzice mogą w terminie 7 dni odwołać się od podjętej uchwały do organu prowadzącego przedszkole.

ROZDZIAŁ VII

Postanowienia końcowe.

  1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
  2. Wszelkie zmiany w statucie zgłaszane przez jeden z organów mogą być wprowadzone uchwałą rady pedagogicznej.

Traci moc dotychczasowy Statut Przedszkola w Krzydlinie Małej

 

Członkowie rady pedagogicznej                        Przewodniczący rady pedagogicznej

 

Ilość odwiedzin: 628
Podmiot udostępniający: Burmistrz UMiG Wołów
Osoba, która wytworzyła informację: Piotr Kaleta
Osoba, która odpowiada za treść: Dyrektor Przedszkola w Krzydlinie Małej
Osoba, która wprowadzała dane: Piotr Kaleta
Data wytworzenia informacji: 2004-01-11 11:01:23
Data udostępnienia informacji: 2004-01-11 11:01:23
Data ostatniej aktualizacji: 2004-01-11 12:31:00

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner