Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików coockies na Twoim komputerze.
X
Wersja dla niedowidzących
  Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej w Starachowicach
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 Dane podstawowe szpitala
minus Dyrekcja
minus Dane teleadresowe
minus Kontakt
minus Regulamin Organizacyjny Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Starachowicach
minus Statut
minus RODO
minus Raporty
minus Deklaracja dostępności
 Informacje
plus Uchwały
plus Przetargi Zamówienia Publiczne poniżej 30.000 EURO
plusPrzetargi Zamówienia Publiczne
plusPrzetargi dzierżawy
plusOgłoszenia
plusKonkursy na świadczenia zdrowotne
A A A


Uchwała Nr XVI / 119 / 2004

Rady Miejskiej w Wołowie z dnia 30 stycznia 2004r.

w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wołów.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 21 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2001r. Nr 71, poz. 733 z późn. zm.) , Rada Miejska w Wołowie uchwala co następuje:

§1

Tworzy się wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wołów obowiązujący w latach 2004 – 2008.

§2

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy jest istotnym elementem rozwoju miasta i gminy. Jego realizacja zależy od ogólnych uwarunkowań ekonomicznych i prawnych w tym także od przytoczonych niżej założeń, które winny zawierać:

  1. Tworzenie warunków do zaspakajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.
  2. Ochronę rodzin o niskiej zamożności przed zagrożeniem bezdomności oraz dążenia do zwiększenia dostępności mieszkań dla rodzin ze średnich i niższych grup zamożności.
  3. Tworzenia warunków do modernizacji i wzrostu atrakcyjności istniejących zasobów mieszkaniowych oraz nadrobienia zaległości remontowych, zwłaszcza w zasobach mieszkaniowych w zabytkowej części miasta.
  4. Racjonalne gospodarowanie istniejącymi zasobami poprzez urealnianie czynszów oraz szersze stosowanie dodatków mieszkaniowych.
  5. Wyznaczanie i przygotowywanie planistyczne obszarów rozwojowych pod nową zabudowę mieszkaniową w planach miejscowych.
  6. Prowadzenie aktywnej polityki remontowej zasobów gminnych, prowadzącej do poprawy standardu mieszkań i możliwości opłacalności utrzymania zasobów mieszkaniowych.

Wspieranie budownictwa nowych zasobów gminnych w tym także socjalnego dla osób o niskich dochodach w skali umożliwiającej realizację najpilniejszych potrzeb.
 
Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  • ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 71 poz. 733 z póź. zmianami) ,
  • gminie – należy przez to rozumieć Gminę Wołów ,
  • mieszkaniowym zasobie gminy – należy przez to rozumieć – Mieszkaniowy Zasób Gminy Wołów,
  • lokalu mieszkalnym – należy przez to rozumieć, lokal o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt. 4 ustawy,
  • lokalu socjalnym – należy przez to rozumieć, lokal o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt. 5 ustawy,
  • Burmistrzu Miasta i Gminy – należy przez to rozumieć, Burmistrza Miasta i Gminy Wołów,
  • Urzędzie Miasta i Gminy - należy przez to rozumieć, Urząd Miasta i Gminy Wołów.

§3

ROZDZIAŁ II

Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne.

  1. Gmina Wołów jest właścicielem 80 budynków, w których znajduje się 451 lokali mieszkalnych.
  2. Gmina jest współwłaścicielem 147 budynków, w których znajduje się 462 lokali mieszkalnych. Większościowy udział Gmina posiada w 37 budynkach.
  3. Ogółem Gmina jest właścicielem 913 lokali i nie posiada wydzielonych lokali socjalnych. Planuje się wydzielić około 20 lokali socjalnych co zostanie uregulowane odrębnymi uchwałami.

    Lokal mieszkalny może stać się lokalem socjalnym jeśli wygaśnie stosunek najmu. Lokale socjalne mogą być o obniżonym standardzie.
  4. Przewiduje się zmniejszenie ilości lokali wskutek sprzedaży około 270 lokali, tj. średnio 54 lokali rocznie.
  5. Przewiduje się wzrost ilości lokali o około 25 wskutek:

    a) do 2008 roku Gmina planuje wybudować budynek mieszkalny z 20 lokalami socjalnymi dla rodzin o niskich dochodach. Koszt inwestycji szacuje się na kwotę 950 000 zł.

    b) adaptacji strychów (istnieje możliwość uzyskania lokali mieszkalnych przez adaptację strychów) w następujących budynkach: Wileńska 3; Poznańska 18,20,; Rynek 14-15; Piastów Śląskich 30-32 – 5 lokali łącznie.

    Adaptacja strychów w budynkach gdzie funkcjonują wspólnoty mieszkaniowe wymaga zgody poprzez podjęcie uchwały właścicieli na zmianę przeznaczenia części nieruchomości wspólnej oraz udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na ustanowienie odrębnej własności lokali powstałego w następstwie nadbudowy lub przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego.
  6. Prognoza wielkości zasobu mieszkaniowego gminy w latach 2004 – 2008

    lokali mieszkalnych   (w tym socjalnych)
         rok 2003 - 913                   -
    w roku 2004 - 838                  4
    w roku 2005 - 783                  9
    w roku 2006 - 733                 15
    w roku 2007 - 683                 18
    w roku 2008 - 668                 40
  7. W celu sukcesywnego poprawienia stanu technicznego mieszkaniowego zasobu Gminy Wołów, przeprowadzane będą remonty i modernizacje zasobów zgodnie z planami remontowymi przedstawionymi w rozdziale III programu. W pierwszej kolejności należy wykonać remont budynków o najgorszym stanie technicznym tj. przy
    ul. Ogrodowej 14,
    Wojska Polskiego 1, 21, i 40;
    Alei Niepodległości 23,
    Chopina 4,
    Inwalidów Wojennych 30 i 32,
    Korzeniowskiego 5 w Wołowie

    oraz nieruchomości położonych w Lubiążu przy ul. Nadodrzańskiej 5 i Wołowskiej 1.

§4

ROZDZIAŁ III

Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata.

1)
Budynki wchodzące w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Wołów w przeważającej większości zostały wybudowane przed 1945r. i wymagają wielu remontów.

Prac remontowych wymagają prawie wszystkie dachy wraz z obróbkami, rynnami, rurami spustowymi i innymi urządzeniami. W złym stanie technicznym jest stolarka okienna. Około 60% okien wymaga całkowitej wymiany. Na około 70% budynkach nie ma instalacji odgromowej. Instalacje elektryczne nie są przystosowane do współczesnych urządzeń w gospodarstwach domowych. Znaczna cześć wewnętrznych instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych powinna być wymieniona.

Zakład obsługuje 12 kotłowni koksowo – węglowych wyposażonych w przestarzałe i wyeksploatowane kotły, których stan techniczny kwalifikuje je do wymiany lub zastąpienia kotłami ekologicznymi.

Ze względu na duże zaległości remontowe nie ma możliwości szybkiego rozwiązania problemów z wykonaniem najpilniejszych remontów i modernizacji ze względu na brak środków finansowych w wysokości zabezpieczającej wszystkie potrzeby. Jedną z możliwości skutecznego działania powinno być skupienie wysiłków na remontach budynków własnościowych gminy o najgorszym stanie technicznym oraz tz. małych wspólnot mieszkaniowych (do siedmiu lokali) .

2)
Analizie zostały poddane budynki będące własnością Gminy. Ze względu na ich zły stan techniczny Zakład zlecił wykonanie orzeczeń dotyczących oceny stanu technicznego budynków w Wołowie przy ul. Komuny Paryskiej 39 i Ks. Bosaka 11 oraz przy ul. Wołowskiej 1 w Lubiążu. W orzeczeniu wskazano, że budynki przy ul. Komuny Paryskiej i Ks. Bosaka z uwagi na istniejące spękania ścian, zużycie normatywne wszystkich elementów kwalifikują się do rozbiórki. Dalsze zamieszkiwanie w nich jest niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia lokatorów.

Nieruchomość przy ul. Wołowskiej 1 wymaga wymiany wszystkich elementów architektoniczno-konstrukcyjnych lub rozbiórki.
Remont – odbudowa będzie wymagała środków finansowych większych niż potrzeba do wybudowania nowego o porównywalnych powierzchniach mieszkań (budynek dwulokalowy) .

Ponadto najpilniejszych remontów i modernizacji należy dokonać w następujących budynkach:

Szacunkowy koszt

I. Ogrodowa 14 -

1. wymiana stropu nad pierwszym piętrem z belek drewnianych 12.000
2. wymiana pokrycia ceramicznego z wymianą więźby dachowej 90.000
3. wymiana nadproży okiennych i drzwiowych z wymianą stolarki okiennej 18.000
4. docieplenie budynku metodą lekko mokrą 21.000

Razem: 141.000 zł

II. Wojska Polskiego 1

1. wymiana pokrycia ceramicznego 24.000
2. wymiana więźby dachowej 8.000

Razem: 32.000 zł

III. Wojska Polskiego 40

1. wymiana pokrycia ceramicznego z przemurowaniem kominów 40.000
2. częściowa wymiana więźby dachowej 5.000
3. docieplenie budynku 38.000

Razem: 83.000 zł

IV. Wojska Polskiego 21

1. wymiana pokrycia ceramicznego 34.000
2. wykonanie docieplenia 20.000

Razem: 54.000 zł

V. Aleja Niepodległości 23

1. wymiana pokrycia ceramicznego 20.000
2. remont elewacji budynku 10.000

Razem: 30.000 zł

VI. Chopina 4

1. wymiana pokrycia ceramicznego z częściową wymianą więźby dachowej 38.000
2. remont elewacji budynku 12.000

Razem: 50.000 zł

VII. Inwalidów Wojennych 30

1. naprawa pokrycia ceramicznego z przemurowaniem kominów 14.000


VIII. Inwalidów Wojennych 32

1. naprawa pokrycia ceramicznego 24.000
2. wymiana więźby dachowej 12.000
3. wykonanie elewacji budynku 6.000

Razem: 42.000 zł

IX. Korzeniowskiego 5

1. wymiana więźby i pokrycia dachowego 60.000
2. remont elewacji 25.000

Razem 85.000 zł

X. Nadodrzańska 5 – Lubiąż

1. Wymiana pokrycia ceramicznego z częściową wymianą więźby dachowej 48.000
2. przemurowanie kominów 3.000
3. wymiana schodów drewnianych klatki schodowej 6.000
4. docieplenie budynku metodą lekko mokrą 40.000 Razem: 97.000 zł

XI. Wołowska 1 – Lubiąż

1. wymiana pokrycia ceramicznego z wymianą więźby dachowej 64.000
2. wymiana stropu nad poddaszem z belek drewnianych 12.000

Razem: 76.000 zł

3)
W obszarze centrum miasta przy ul. Rynek, Piastów Śląskich i Wrocławskiej są usytuowane budynki, które stanowią małe wspólnoty mieszkaniowe (do siedmiu lokali). Strefę ta tworzą nieruchomości będące współwłasnością gminy i osób fizycznych.

Są położone wzdłuż:

ul. Rynek nr 5, 7, 8a, 18, 19, 30a, 31a,
ul. Piastów Śląskich nr 4, 6, 7, 8, 11, 14, 16, 20, 22, 24, 26, 28
ul. Wrocławska nr 4, 6, 8, 12, 17, 18.

Na 25-ęć nieruchomości, 18-cie stanowią budynki 2-3 lokalowe. Kumulacja środków na funduszu remontowym będzie trwała długo. Bez dodatkowej pomocy z budżetu gminy lub państwa nie będzie można przeprowadzić koniecznych remontów.

W przeważającej części tych zasobów zostały sprzedane lokale użytkowe usytuowane na parterze, natomiast mieszkania gminne są zlokalizowane na piętrze lub poddaszu. Stan techniczny znajdujących się nad nimi dachów ceramicznych i więźby jest bardzo zły co wiąże się z dużymi potrzebami remontowymi i finansowymi, które szacuje się na kwotę 800 000 zł. Należy pamiętać, że nieruchomości te leżą w strefie A ochrony konserwatorskiej i wszystkie remonty należy wykonywać według zaleceń konserwatora zabytków.

Plan remontów w latach 2004 – 2008

a) 2004 roku:

  • ul. Al.Niepodległości 23 – remont dachu ceramicznego – własność gminy 
  • ul. Ogrodowa 14 - remont kapitalny budynku – własność gminy 
  • ul. Ks. Bosaka 11 - klamrowanie budynku – własność gminy 
  • ul. Poznańska 3-11 – wymiana pięciu pionów elektrycznych oraz malowanie klatek schodowych – współwłasność 
  • ul. Piastów Śląskich 14 – kapitalny remont dachu ceramicznego przy pozyskaniu środków, wspólnota trzylokalowa – bardzo długi okres kumulacji środków finansowych
  • ul. Piastów Śląskich 16 – kapitalny remont dachu ceramicznego przy pozyskaniu środków; wspólnota dwulokalowa - bardzo długi okres kumulacji środków finansowych

b) w 2005 roku:

  • ul. Wojska Polskiego 40 - wymiana pokrycia ceramicznego z częściową wymianą więźby, docieplenie budynku – własność gminy 
  • ul. Korzeniowskiego 5 - kapitalny remont budynku – własność gminy
  • ul. Piastów śląskich 24 - remont dachu ceramicznego i papowego z obróbkami blacharskimi (przy pozyskaniu środków) , mała wspólnota- długi okres kumulacji środków finansowych 
  • ul. Poznańska 3-11 – wymiana pokrycia papowego – współwłasność
  • ul. Rynek 5 - kapitalny remont budynku – wspólnota dwulokalowa,długi okres kumulacji środków
  • ul. Rynek 30a - remont dachu ceramiczno-papowego – mała wspólnota, długi okres kumulacji środków 
  • ul. Wrocławska 6 - remont dachu ceramicznego – wspólnota trzylokalowa, długi okres kumulacji środków - remont dachu ceramicznego – wspólnota dwulokalowa (jw.)

c) w 2006 roku:

  • ul. Wojska Polskiego 1 - wymiana pokrycia ceramicznego i więźby dachowej – własność gminy
  • ul. Wojska Polskiego 21 - wymiana pokrycia ceramicznego i wykonanie ocieplenia budynku – własność gminy
  • ul. Piłsudskiego 19 – remont dachu ceramicznego (współwłasność) ,
  • ul. Rynek 16-17 – remont i malowanie klatki schodowej (współwłasność) ,
  • ul. Piastów Śląskich 20 - wymiana dachu ceramicznego – wspólnota trzylokalowa- przy pozyskaniu środków finansowych,
  • ul. Piastów Śląskich 22 - remont dachu ceramicznego – wspólnota (jw.) 
  • ul. Rynek 7 - kapitalny remont dachu – wspólnota dwulokalowa – przy pozyskaniu środków 
  • ul. Wrocławska 4 - kapitalny remont dachu – wspólnota trzylokalowa- przy pozyskaniu środków, 
  • ul. Wrocławska 12 - remont dachu ceramicznego – wspólnota czterolokalowa, przy pozyskaniu środków,

d) w 2007 roku:

  • ul. Zaułek Zielony 14-16-18 - wymiana pokrycia dachu papowego - własność gminy,
  • ul. Inwalidów Wojennych 30 - remont dachu ceramicznego - własność gminy,
  • ul. Inwalidów Wojennych 32 - remont dachu ceramicznego - własność gminy,
  • ul. Nadodrzańska 5 w Lubiążu - kapitalny remont - własność gminy,
  • ul. Wrocławska 17 - remont dachu ceramicznego – wspólnota czterolokalowa, przy pozyskaniu środków, 
  • ul. Wrocławska 18 - remont dachu ceramicznego – wspólnota trzylokalowa, przy pozyskaniu środków,
  • ul. Rynek 19 - remont dachu ceramicznego – wspólnota trzylokalowa jw., 
  • ul. Piastów Śląskich 2 - remont dachu ceramicznego – wspólnota pięciolokalowa 
  • ul. Piastów Śląskich 4 - remont dachu ceramicznego – wspólnota dwulokalowa

e) w 2008 roku:

  • ul. Chopina 4 - wymiana pokrycia dachowego ceramicznego – własność gminy
  • ul. Poznańska 17 - remont dachu papowego - własność gminy,
  • ul. Wołowska 1 - Lubiąż - wymiana stropu i pokrycia dachowego – własność gminy
  • ul. Piastów Śląskich 7 - wymiana pokrycia ceramicznego – wspólnota czterolokalowa przy pozyskaniu środków
  • ul. Piastów Śląskich 8 - wymiana pokrycia ceramicznego – wspólnota trzylokalowa jw.
  • ul. Piastów Śląskich 11 - wymiana pokrycia ceramicznego – wspólnota czterolokalowa
  • ul. Piastów Śląskich 28 - wymiana pokrycia ceramicznego – wspólnota trzylokalowa

§5

ROZDZIAŁ IV

Planowana sprzedaż lokali mieszkalnych w latach 2004 – 2008

Ustala się prognozowaną sprzedaż:

w 2004 roku – 75 lokali
w 2005 roku – 55 lokali
w 2006 roku – 50 lokali
w 2007 roku – 50 lokali
w 2008 roku – 40 lokali

Zasady sprzedaży mieszkań komunalnych na terenie miasta i gminy Wołów ustalone są w Uchwale Nr L2 / 424 / 2001 Rady Miejskiej w Wołowie z dnia 28.12.2001 roku.

W celu osiągnięcia prognozowanej ilości sprzedaży lokali, może być stosowany system bonifikat.

§6

ROZDZIAŁ V

Zasady polityki czynszowej.

1)
Decyzje o stopniowym podnoszeniu czynszu za mieszkania do poziomu uzasadnionego ekonomicznie, są koniecznym elementem polityki czynszowej. Maksymalny czynsz regulowany obowiązujący do 31 grudnia 2004r. nie może przekroczyć w stosunku rocznym 3% wartości odtworzeniowej lokalu.

W zasobach gminy współczynnik ten wynosi 1,18%. Nowelizacja ustawy przewiduje wprowadzenie czteroletniego okresu przejściowego.

Teoretyczne założenia gospodarki nieruchomościami stanowią, że koszty bieżącego utrzymania kształtują się na poziomie 2% wartości odtworzeniowej. Wpływy z tytułu czynszów nie pokrywają bieżących kosztów eksploatacji budynków.

Opłaty na tym poziomie nie gwarantują remontów i modernizacji w skali i zakresie zapewniającym utrzymanie substancji mieszkaniowej w prawidłowym stanie technicznym. W tej sytuacji należy uznać, że możliwe najszybsze osiągnięcie dopuszczalnego prawem pułapu 3 procent jest warunkiem koniecznym dla osiągnięcia jakichkolwiek wskaźników efektywności gospodarowania i dla zahamowania degradacji zasobów.

2)
Podwyższanie czynszu lub innych opłat za używanie lokalu, z wyjątkiem opłat niezależnych od właściciela, nie może być dokonywane częściej niż co 6 m-cy.

W kolejnych latach współczynnik wartości odtworzeniowej lokalu nie powinien przekroczyć:

w roku 2004 -1,8%
w roku 2005 -2,2%
w roku 2006 -2,5%
w roku 2007 -2,8%
w roku 2008 -3,0%

3)
Wysokość czynszu za wynajęcie lokalu mieszkalnego będzie zależna od wyposażenia technicznego lokalu, stanu technicznego budynku i jego położenia.

Podstawą do ustalenia czynszu będzie stawka bazowa czynszu, do której ustala się czynniki obniżające stawkę bazową:

  1. lokale w budynkach przeznaczonych do rozbiórki – o 20%
  2. lokale z pomieszczeniem kuchennym nie posiadającym bezpośredniego naturalnego oświetlenia – o 5%
  3. lokale znajdujące się w budynkach na 3 lub wyższym piętrze – o 5%
  4. lokale ze wspólnym przedpokojem, wspólną używalnością kuchni – o 15%
  5. lokale bez wc lub wspólną używalnością wc – o 10%

Maksymalna obniżka nie może przekroczyć 65% stawki bazowej.

4)
Ustala się następujące czynniki podwyższające stawkę bazową czynszu:

  1. wyposażenie lokalu w instalację centralnego ogrzewania zasilaną z kotłowni centralnej lub lokalnej – o 10%
  2. wyposażenie lokalu w gaz przewodowy – o 20%
  3. wyposażenie lokalu w łazienkę – o 20%
  4. położenie budynku w granicach administracyjnych miasta Wołowa – o 15%

Maksymalna podwyżka nie może przekroczyć 65% stawki bazowej.

5)
Podwyższając czynsz zgodnie z ustawą gmina będzie dążyła do osiągnięcia czynszu wynoszącego w stosunku rocznym 3% wartości odtworzeniowej lokalu. Ustalenia te nie będą dotyczyły lokali socjalnych,
w których stawka nie może przekroczyć połowy stawki najniższego czynszu lokalu w zasobie.

§7

ROZDZIAŁ VI

Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Gminy

Wobec zasobów mieszkaniowych stanowiących własność lub współwłasność gminy, samorząd posiada szczególnie szerokie uprawnienia wynikające ze statusu właściciela, ale też i szczególne zobowiązania, które wynikają z ustawowych obowiązków właścicielskich gminy.

Dotyczy to głównie rozwiązywania problemów rodzin o trudnej sytuacji materialnej.

Ważne winny być działania zmierzające do poprawy wyglądu zasobów komunalnych, istotnych dla ogólnego wizerunku miasta.

Dokonane w ostatnich latach zmiany struktur administracyjnych zasobami mieszkaniowymi, wprowadzenie nowych rozwiązań ustawowych (zwłaszcza ustawy o własności lokali) zobowiązuje wszystkich właścicieli do wypracowania modelu zarządzania zmierzającego do poprawy jakości świadczonych usług i obniżenia kosztów zarządzania.

Mieszkaniowy zasób gminy jest w całości administrowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Wołowie.

Budynki wspólnot mieszkaniowych są administrowane przez:

  • Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - 124 wspólnoty w tym 93 tzw. małe - na podstawie umów o administrowanie
  • własny zarząd prowadzony jest w 23 wspólnotach małych
  • Wołowska Spółdzielnia Mieszkaniowa – dwie duże wspólnoty
  • prywatny licencjonowany zarządca – 4 wspólnoty duże.

Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy, powinny zmierzać do głównego celu tj. efektywności zarządzania, która powinna zawierać następujące zasady:

  1. wprowadzenie personalnego kontaktu zarządcy nieruchomości z mieszkańcami – służącego poprawie usług administracyjnych,
  2. ciągła dbałość o poprawę jakości i terminowości w zakresie świadczonych usług bieżących, konserwacji i remontów budynków,
  3. wprowadzenie zmian w zasadach rozliczeń z dysponentami sieci miejskich i oczyszczania miasta – bez asekurowania ich należności niezależnie od płatności najemców i właścicieli,
  4. Wydział Spraw Społeczno-Gospodarczych Urzędu będzie miał za zadanie realizację programów zmierzających do tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej co należy do zadań własnych gminy.
  5. zarządzanie będzie polegało na bieżącym utrzymaniu budynków, przeprowadzaniu niezbędnych remontów i modernizacji, zgodnie z planem przedstawionym w trzecim rozdziale programu.

§8

ROZDZIAŁ VII

Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej.

Gospodarka mieszkaniowa będzie finansowana z czynszów płaconych przez najemców, dotacji przedmiotowej gminy i budżetu państwa na warunkach określonych w odrębnych przepisach.

Wydatki inwestycyjne będą finansowane w całości przez budżet gminy i dotacji celowych budżetu państwa.

Wysokość dotacji corocznie ustalana jest w uchwale budżetowej. Dotacja powinna pokryć różnice między czynszami płaconymi przez najemców a kosztami ponoszonymi przez Zakład na bieżącą eksploatację, remonty i modernizację lokali oraz kosztami zarządu nieruchomościami wspólnymi.

§9

ROZDZIAŁ VIII

Wysokość wydatków w latach 2004 – 2008 z podziałem na grupy kosztów.

Przedstawione poniżej kwoty są wielkościami szacunkowymi, przyjętymi w oparciu o dane z pierwszej połowy 2003r..

Przyjęto średni wzrost kosztów o 5% w stosunku do każdego roku. Koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi planuje się obniżać średnio – rocznie o 16.000 zł.

Lata

Koszty eksploatacji budynków

Koszty remontów
  i modernizacji 

Koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi

Razem

2004

226.000

627.700

491.000

1.337.700

2005

221.000

525.000

480.000

1.226.000

2006

219.000

430.000

464.000

1.113.000

2007

202.000

335.000

447.000

984.000

2008

199.000

240.000

429.000

868.000

Zakład może zabezpieczyć powyższe środki w około 40%.

Do roku 2008 planuje się wybudowanie 20 lokali socjalnych. Koszt inwestycji szacuje się na kwotę 950 000 zł.

§10

ROZDZIAŁ IX

Działania zmierzające do poprawy wykorzystania i racjonalizacji gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy powinny zawierać następujące założenia.

  • popieranie zamian dużych lokali zamieszkałych przez nieliczne rodziny na lokale mniejsze, na zasadach określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej w Wołowie.
  • rodziny zajmujące lokale wyposażone w łazienkę i c.o. – bez tytułu prawnego z powodu zaległości w czynszu eksmitować do lokali socjalnych.
  • konsekwentne urealnianie opłat czynszowych mające na celu dochodzenie do poziomu maksymalnego czynszu nie przekraczające w stosunku rocznym 3% wartości odtworzeniowej lokalu.
  • sprzedaż lokali w niżej wymienionych budynkach jedno i dwurodzinnych przy zastosowaniu preferencji do budynków o złym stanie technicznym. 

adres nieruchomości                       ilość lokali:

  1. Inwalidów Wojennych 29          2
  2. Inwalidów Wojennych 29a        2
  3. Inwalidów Wojennych 32          2
  4. Inwalidów Wojennych 40          2 
  5. Inwalidów Wojennych 45a        2
  6. Inwalidów Wojennych 30          1
  7. Wileńska 4 a                              1
  8. Wojska Polskiego 20                2
  9. Piwna 1                                      1
  10. Uskorska 2                                1
  11. Gliniana 16a                              1
  12. Leśna 9a                                    1
  13. Ludowa 1                                   1
  14. Rynek 31 a                                1
  15. Lubiąż – Wołowska 1                2
  16. Lubiąż - Chopina 3                   2
  17. Lubiąż – Chopina 5                   2

§11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Wołów.

§12

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Wołowie
Alina Jeleń

Ilość odwiedzin: 610
Nazwa dokumentu: UCHWAŁA Nr XVI / 119 / 2004
Skrócony opis: w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wołów.
Podmiot udostępniający: Burmistrz UMiG Wołów
Osoba, która wytworzyła informację: Piotr Kaleta
Osoba, która odpowiada za treść: Biuro Rady Miejskiej
Osoba, która wprowadzała dane: Piotr Kaleta
Data wytworzenia informacji: 2004-02-09 14:48:24
Data udostępnienia informacji: 2004-02-09 14:48:24
Data ostatniej aktualizacji: 2004-02-16 16:39:27

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner