|
III. Referat infrastruktury technicznej
1. Inwestycje gminne
Do zadań stanowiska należy:
- prowadzenie zadań inwestycyjnych związanych z budową gminnych obiektów oraz remontów kapitalnych tych obiektów,
- sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie spraw związanych z działalnością inwestycyjną jednostek organizacyjnych gminy,
- współpraca z odpowiednimi instytucjami w zakresie spraw prowadzonych przez stanowiska w dziedzinie elektryzacji, gazyfikacji, telefonizacji i drogownictwa w obrębie gminy,
- prowadzenie czynności związanych z wykonywaniem ustawy o zamówieniach publicznych,
- koordynowanie działalności jednostek i firm wykonujących usługi komunalne w zakresie zaopatrzenia w wodę, oczyszczania ścieków, usuwania odpadów stałych i płynnych, dostaw energii elektrycznej, cieplnej i gazu, utrzymania wysypiska śmieci, oświetlenia gminy oraz nadzór nad tą działalnością,
- opracowywanie projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energie elektryczną i paliwa gazowe.
2. Planowanie przestrzenne i budownictwo
Do zadań stanowiska należy:
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie dóbr kultury i muzeach,
- organizacja, sporządzanie dokumentacji i projektów uchwał organów gminy w zakresie zadań stanowiska,
- prowadzenie postępowania w sprawie o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie opinii związanych z lokalizacją urządzeń reklamowych instalowanych na obiektach budowlanych będących własnością gminy,
- prowadzenie spraw związanych z uchwalaniem i zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- koordynowanie działań przy tworzeniu studium uwarunkowań i kierunków rozwoju gminy,
- prowadzenie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi spraw związanych z opracowywaniem ofert inwestycyjnych oraz realizacją inwestycji gminy,
3. Gospodarka komunalna i mieszkaniowa
Do zadań stanowiska należy:
- prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją osób do zawarcia umów najmu na lokale mieszkalne będące w zasobach gminy,
- prowadzenie spraw związanych z przydziałem lokali mieszkalnych w zasobach komunalnych,
- prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami dotyczącymi gospodarowania lokalami użytkowymi i mieszkalnymi,
- prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi,
- prowadzenie spraw związanych z dotacjami udzielanymi podmiotom wykonującym zadania wchodzące w zakres referatu, za wyjątkiem rozliczeń finansowych dotacji,
- organizacja, sporządzanie dokumentacji i projektów uchwał organów gminy w zakresie zadań stanowiska,
- reprezentacja gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką gminnymi lokalami użytkowymi,
- zarządzanie budynkami administracyjnymi i gospodarowanie lokalami użytkowymi na terenie Urzędu,
- prowadzenie nazewnictwa ulic w gminie,
- prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości w gminie,
- nadzór nad cmentarzami komunalnymi i wojennymi.
4. Integracja europejska i drogownictwo
Do zadań stanowiska należy:
- w zakresie drogownictwa:
- prowadzenie spraw związanych z budową dróg gminnych i ich infrastrukturą oraz bieżącym utrzymaniem dróg,
- naliczanie opłat związanych z zajęciem pasa drogowego,
- naliczanie kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
- kontrola stanu technicznego dróg gminnych,
- typowanie dróg do remontów,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem parkingów,
- wydawanie zezwoleń na lokalizowanie obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych,
- umieszczanie i utrzymywaniem tablic z nazwami ulic i placów,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem gminnych wiat przystankowych,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzątaniem i utrzymaniem ulic i dróg gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z inwestycjami w zakresie oświetlenia drogowego.
- w zakresie integracji europejskiej:
- przygotowywanie wniosków celem uzyskania zewnętrznych źródeł finansowania, w tym środków Unii Europejskiej na realizowane przez gminę inwestycje,
- współpraca z Referatami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowania projektów finansowanych ze środków pomocowych Unii Europejskiej,
- stałe pozyskiwanie informacji o możliwych do uzyskania środkach finansowych pochodzących ze źródeł krajowych i zagranicznych,
- przekazywanie informacji o możliwych do uzyskania środkach finansowych pochodzących ze źródeł krajowych i zagranicznych dla komórek organizacyjnych Urzędu, gminnych jednostek organizacyjnych, przedsiębiorców, organizacji społecznych działających na terenie gminy oraz mieszkańców gminy oraz udzielanie pomocy w ich uzyskaniu,
- sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizację inwestycji prowadzonych w zakresie działania referatu,
- gromadzenie informacji z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska, związanych z wejściem do Unii Europejskiej oraz przekazywania ich zainteresowanym.
Ilość odwiedzin: | 759 | Nazwa dokumentu: | Referat infrastruktury technicznej- Kompetencje | Osoba, która wytworzyła informację: | Tomasz Rybiński | Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data wytworzenia informacji: | 2003-07-11 12:32:13 | Data udostępnienia informacji: | 2003-07-11 12:32:13 | Data ostatniej aktualizacji: | 2004-08-12 10:08:09 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|